Kontaktinformation service / support
- E-post: support@nextron.se
- Telefon: 08 559 346 00
Extern support
OBS: Skicka kopia till support@nextron.se om du skickar supportfråga direkt till tillverkaren så att vi kan följa upp utredningen.
- E-post: support_europe@supermicro.com
- Hemsida: Support oversikt
- Hemsida: Supermicro 24 timers support
OBS: För kunder som har köpt Supermicro barebone / komplett maskin. Supermicro serienummer krävs. (Etiketten med serienumret på baksidan av servern och har följande format S6014P8252XXXXXX).
- Hemsida: Sök efter drivrutiner för Intel - RAID / SATS / NIC etc.
- Hemsida: Resurssida för SAS (Serial Attached SCSI) teknkologi
Olika externa länkar
Returer
För begäran om retur av komponeter och maskiner väljer knapparna nedan. Du finner då ett formulär som du måste fylla i och skicka till oss.
Service / Garanti
5 års garanti
På alla kompletta servers och arbetsstationer ger vi 5 års garanti. Garantin gäller alla fel som uppstår i systemet, som inte har skett på grund av felaktigt eller vårdslös behandling. För batterier gäller 2 års garanti. För Desktop och Cloudstorage hårddiskar gäller producentens garanti.
Förtida utbyte av defekt del
Samma dag som vi får felmeddelandet så sänder vi ut en ersättning för den defekta delen. Detta passar bra för de som har en egen teknisk avdelning och lätt kan byta till exempel en hårddisk eller strömförsörjning. Om förtida utbyte inte är önskvärd eller möjlig så sänds eller hämtas maskinen in till service hos Nextron i våra lokaler i Solna eller Oslo.
Reservedelar
Nextron erbjuder reservdelar som strömförsörjning, hårddiskar, moderkort och mer till rimliga priser. Har man egen teknisk kompentens ger detta den snabbaste reponstiden.
Gratis support
Support via email och telefon är gratis i hela maskinens livslängd. Support hanteras av våre egna kvalificerade tekniker.
Utökad service
På platsen service – Stockholm – 8/5 – nästa dag
För kund i Stockholms området erbjuder vi service på plats 8/5
– senast påbörjad service nästa dag.
På platsen service – Stockholm –– 4 timmars responstid
För kund i Stockholms området erbjuder vi service på plats 8/5
– 4 timmars responstid.
På platsen service – 8/5 – Sverige – nästa dag
I sammarbete med partner erbjuder vi 8/5 service i alla städer i Sverige
–senast påbörjad service nästa dag.
På platsen service – 8/5 –Sverige– 4 timmars responstid
I sammarbete med partner erbjuder vi 8/5 service i alla städer i Sverigeorge
– 4 timmars responstid.
På platsen service – 24/7 –Sverige– 4 timmars responstid
Vi erbjuder 24/7 service i de största städerna i Sverige.
– 4 timmars responstid.
Global Service Network
På platsen service över hela världen.
I sammarbete med Pyramid Global Service erbjuder vi professionell på platser service i många delar av världen.